dijous, 14 de maig del 2015

Responsable de felicitat

Les polítiques de Recursos Humans que implementen les empreses s’han d’adaptar contínuament a les necessitats i demandes dels seus treballadors, per fer-ho cal estar alerta, escoltar i parlar molt amb la gent. També és molt útil estar al cas del que fan altres empreses del món en matèria de gestió de persones, de tant en tant sorgeixen iniciatives originals i fàcilment aplicables a altres entorns laborals com la que avui us volia presentar.

Fa uns mesos l’empresa catalana Vòrtex va rebre el Premi Barcelona a l’Empresa Innovadora en Conciliació i Temps 2014. Es tracta d’un reconeixement a iniciatives pioneres en temes de conciliació i benestar dels treballadors. Aquesta empresa barcelonina és la primera en integrar dins el seu organigrama la figura del  responsable de felicitat, un professional que es dedica a escoltar queixes i preocupacions dels treballadors i treballadores. 
Aquesta mesura permet  te molts avantatges: 
  • Detectar i prevenir problemes i conflictes, actuant i buscant solucions en comptes de deixar que els problemes persisteixin i empitjorin amb el temps
  • Augmenta la satisfacció i el benestar dels treballadors ja que sempre tenen una persona disponible per escoltar les seves demandes
  • Millora l’ambient de treball
  • Permet generar les polítiques de recursos humans adaptant-les al màxim a les necessitats dels treballadors, generant compromís, cohesió de grup i augmentant la motivació del personal. 

Aquestes avantatges tenen un impacte directe en la productivitat i els resultats de l’empresa, està bén comprovat que les persones felices treballen més i millor. 
Què us sembla la idea? Us agradaria disposar d’un/a responsable de felicitat? 

Us deixo amb un missatge dels amics de @superbritanico uns professionals de la felicitat!


Feliç divendres!

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada