dijous, 31 de maig del 2018


Ho estàs fent bé!

A totes i tots ens agrada sentir-nos valorats. Els comentaris positius ens fan pujar l’autoestima i la seguretat en nosaltres mateixos i els negatius, si son ben argumentats i comunicats de forma assertiva ens poden fer créixer i  millorar. En l’àmbit laboral aquests comentaris son l’anomenat “feedback” (retroalimentació) que tan necessitem per saber si estem fent el que s’espera de nosaltres i si ho estem fent bé.

Un bon feedback pot ser realment motivador i millora molt la productivitat de les empreses però un feedback mal donat, incomplert o poc útil pot tenir un efecte molt negatiu en la persona i crear una ferida de difícil curació.

Donar feedback no és fàcil, és una habilitat, una competència que implica la capacitat de recollir informació sobre algú, valorar-la i expressar-la de tal forma que la persona que la rep ho faci de forma positiva i no com un judici sense fonament o un atac.
El sistema de desenvolupament per competències que ja coneixeu força bé, es basa precisament en aquest feedback i te l’objectiu de la millora continua.

Quins son els ingredients principals d’un bon feedback a la feina?
  • La informació que es dóna ha de ser objectiva i basada en fets i evidències (si ens basem en impressions o en coses que t’han dit altres persones perdem credibilitat)
  • No s’ha de limitar a informar, la idea és motivar, corregir en positiu per a promoure el creixement
  • Fixar-se en allò que la persona fa més bé i donar eines que l’ajudin en els aspectes a millorar
  • Cal una comunicació assertiva i empàtica i per això és molt important escoltar


Què hem d’evitar?
  • Fer la pilota a la persona, això no porta enlloc i és fàcil que l’altre se n’adoni
  • No centrar-se només en el que no s’ha fet bé, impediríem el progrés
  • No donem consells (això ho fan les iaies), donem recursos, o “aixequem miralls” per tal de fer conscients comportaments o actituds
  • No donar mai un feedback, sobretot si és negatiu, davant d’altres persones
  • No utilitzar frases absolutes: mai, sempre...
  • No jutjar a la persona, tothom te una història darrera, una situació que pot condicionar el comportament o el resultat de la seva feina

Bàsicament aquest seria el còcktail d'ingredients i el podem aplicar a tots els àmbits de la nostra vida, feliç divendres!





Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada