dijous, 19 de febrer del 2015

Una imatge val més que mil paraules

Hi havia una vegada tres nois joves de Califòrnia que després d’una divertida festa es preguntaven com podrien compartir els vídeos que havien gravat per tenir-ne un record per sempre. Chad Hurley, Steve Chen i Jawed Karim treballaven junts a l’empresa Paypal com enginyers informàtics. Poc s’imaginaven que de la seva idea naixeria un dels invents més populars i revolucionaris de la historia digital. Al febrer de 2005 ho van fer oficial i van registrar el nom del domini, efectivament parlem de Youtube que aquesta setmana ha fet 10 anyets, moltes felicitats!
Youtube té més de 1.000 milions d’ usuaris mensuals que pugen  més de 300 hores de vídeo per minut a una plataforma que, només en publicitat als USA, va ingressar més de 1.130 milions de dòlars l’any 2014.
Al 2006 Google compra l’empresa i YouTube va passar de ser una plataforma de vídeos domèstics, música, pelis, bromes, nens i mascotes a una poderosa eina de comunicació i promoció per empreses de tota mena.
Que una imatge val més que mil paraules sembla ser el gran èxit del vídeo, aquí teniu algunes de les avantatges de la utilització de vídeos en l’àmbit laboral:
  • Els vídeos ajuden a posicionar l’empresa a internet de forma ràpida, son una potent eina de promoció, cada vegada les empreses fan servir més aquest canal per donar-se a conèixer i vendre els seus productes o serveis.
  • Els continguts mostrats en forma de vídeo et fan destacar i ser diferent de la competència, a més et permeten arribar a nou públic.
  • Els missatges que transmeten els vídeos son més directes i clars.
  • És més còmode i ràpid veure un vídeo que llegir un text, i també és més fàcil recordar alguna cosa que has vist que alguna cosa que has llegit.
  • Els vídeos es comparteixen més que els continguts escrits (en parlem molt dels vídeos que hem vist i costa oblidar quelcom que t’ha impactat o t’ha sorprès)
  • Amb les noves tecnologies fer vídeos és fàcil i econòmic, amb qualsevol smartphone pots fer vídeos, editar-los i pujar-los a la xarxa fàcilment.

Els vídeos poden arribar a tenir molt impacte i per aquest motiu són eficaços per transmetre coneixement i valors. Un vídeo et pot emocionar, sensibilitzar i fer-te reflexionar només  amb uns segons, creus que pot fer el mateix una informació rebuda per escrit? Us deixo un exemple de com un vídeo d’un minut pot aconseguir tot això i a més fer publicitat d’una marca (poseu els altaveus). Feliç divendres!


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada