dijous, 19 de novembre del 2015

Hi havia una vegada...

Aquesta setmana corre un vídeo per les xarxes que ja s’ha convertit en viral, es tracta del nou anunci de la Loteria Nacional de Nadal i he de reconèixer que m’ha encantat! els publicistes aposten novament per fer-nos emocionar, aquesta vegada a través d’uns personatges de dibuixos animats. L’espot ens  mostra l'entranyable història d’en Justino, un vigilant de torn de nit en una fàbrica de maniquins que sempre es preocupa pels altres, no faré spoilers per si encara no l’heu vist però el valor que pretén transmetre la història és el de compartir, de fet, la felicitat te molt a veure amb compartir oi? És curiós com per un moment t’oblides que l’objectiu de l’anunci és vendre loteria...

Tot plegat  m’ha fet pensar en la força que tenen les històries alhora de transmetre una idea. La informació que se’ns dóna en forma de conte o relat ens és més fàcil de recordar i si a més ens podem identificar amb algun dels protagonistes o bé ens emociona, és brutalment efectiva i perdura en el temps.
A les empreses fa temps que s’utilitza l’Storytelling, que és exactament això que hem comentat,  l’art d’explicar una història, la creació i aprofitament d’una atmosfera màgica a través del relat. Sobretot ho hem vist als sectors del Màrketing i la publicitat ja que permet connectar amb els usuaris, ja sigui de forma visual, per escrit o mitjançant una història amb els seus personatges. Altres sectors també fan ús dels relats amb diferents propòsits: 
  • Per preparar el terreny o trencar el gel en reunions tenses o llargues
  • Per a que la informació es recordi i arribi a tothom. La nostra memòria estructura les dades en formes narratives per a facilitar la seva organització per tant amb la utilització d'aquesta tècnica tenim l'èxit gairebé assegurat
  • Per a transmetre la cultura i valors de l’organització, pots presentar la teva empresa amb un powerpoint ben estructurat, correcte i ple de dades o bé muntar un vídeo que expliqui l’essència de l’entitat a través d’una història, està clar quina informació tindrà més impacte.
  • També es pot fer servir per presentar objectius, per vendre productes, per posicionar i diferenciar l’empresa...

L’objectiu final d’aquesta tècnica és arribar emocionalment a les persones, com deia l’escriptora americana Maya  Angelou:

 “La gent oblidarà el que vas dir, la gent oblidarà el que vas fer, però la gent mai oblidarà como la vas fer sentir” 

Vet aquí un gos, vet aquí un gat, aquest conte s’ha acabat.
Us deixo link a l’anunci de loteria, feliç divendres i...que la sort us acompanyi ;)

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada