dijous, 28 de gener del 2016

Ufff no tinc temps!

Aquesta és una d’aquelles expressions que sempre m’han generat cert malestar intern. Què vol dir no tenir temps? Tots tenim el mateix temps, no? 24 hores al dia, igual per tothom,  però la veritat és que alguns el gestionen millor que altres, aquí es troba la diferència. Com administrem el nostre dia, com li traiem el màxim profit és la clau per poder arribar a tot.
Aquesta setmana he tingut l’oportunitat d’assistir a una formació per organitzar-se més i millor amb la gestió per tasques amb MS Outlook (gràcies Agustí) ha estat una bona ocasió per reflexionar i analitzar la gestió del meu propi temps i crec que n’he tret unes quantes idees i conclusions:
  • Cal dedicar diàriament un temps a organitzar-se: la planificació seria una de les normes principals, sigui quina sigui l’eina que utilitzes, tant si ets “agendero/a” com si ets “tecnològic”. Com diu l’Agustí Fajula cal reservar una estona del dia per reunir-te amb tu mateix pensar i organitzar-te
  • Ordenar per prioritat i urgència (sempre hi ha tasques que poden esperar)
  • Gestionar els propis nivells d’energia, jo estic a tope al matí a primera hora, és quan intento fer les tasques més complicades o que requereixen més concentració
  • Aprendre a dir no (és difícil però amb una mica de ma esquerra és possible)
  • Minimitzar les distraccions
  • Reservar sempre una part del dia per fer aquelles activitats que t’omplen fora de la feina (encara que a vegades costa compaginar-ho amb la família, sempre hi ha fòrmules per trobar el moment i segur serà un temps molt ben invertit)
  • Fer exercici (si pot ser a diari) carrega les piles i fa salut
  • Aprendre a relaxar-se també és una bona inversió, et permet centrar-te en tot el que fas i ser més efectiu
  • Monotasking vs multitasking, molt s’ha escrit sobre aquest tema, les coses les fas una a una o ets capaç de fer vàries coses alhora? Aquí podríem discutir hores i hores, cadascú sap com funciona millor i quines son les seves limitacions però en general els experts opinen que és més efectiu i profitós fer una tasca darrera l’altre

Si tens la sensació d'estar estressat i penses que no pots amb tot és moment per canviar els hàbits i començar a treballar (i a viure) diferent.

I recorda...si no et funciona el que fas, mou-te! No ets un arbre ;)

Feliç divendres!
Foto: The Dark Hedges (Northern Ireland) un dels indrets més màgics del planeta



















5 comentaris:

  1. Voldria escriure quelcom però... és que NO TINC TEMPS! ;-p

    ResponElimina
  2. Ara seriosament. El que pot ser és que no tinguem tens de debó, ja que tenim més càrrega de la que podem o hauriem de gestionar. Llavors és hores de dir-ho, demanar més recursos delegar.

    Ohhhhmmmmmmm!!!!!

    ResponElimina
  3. Marta, celebro que hagis tret profit a la la formació que vaig impartir.

    S'ha de trobar la justa mesura entre la disciplina japonesa, el perfeccionisme alemany i el gaudir de la vida llatí...hi ha temps per tot

    A. Fajula

    ResponElimina