dijous, 21 d’abril del 2016

Sant Jordi hauria de ser festiu!

Després de molts anys esperant, per fi Sant Jordi en dissabte! Quina il·lusió tornar a gaudir d’aquest dia en família a la meva Barcelona, plena de colors, olor de rosa i llibre nou...sens dubte és el dia de l’any que més enyoro la ciutat on vaig créixer, la més bonica del món mundial.

Per si sou d’aquelles persones que us quedeu empanades davant les paradetes de llibres i no sabeu què comprar o us ho compraríeu tot,  us proposo tres lectures ben diferents i espero les vostres recomanacions (jo mai compro cap llibre que no m’hagi recomanat algú de confiança)

Pels més petitons de la casa (a partir de tres anys), L’Elmer de David mcKee, una història per potenciar la sensibilitat envers la diferència. Un conte senzill amb unes il·lustracions molt vistoses i originals que explica la dificultat d’acceptar-nos tal com som de la ma de l’Elmer, un bonic elefant de colors que voldria ser igual que els seus companys i descobreix que el millor de cada persona és precisament allò que la fa diferent.

Per gaudir a tope,  un llibre d’aquells que no podràs parar de llegir fins al final, La chica del tren de Paula Hawkings, un thriller psicològic de gran èxit mundial narrat de forma molt àgil i que et manté en tensió fins al final. El proper mes d’Octubre podrem gaudir de la versió en pel·lícula amb Emily Blunt i Justin Theroux com a protagonistes, espero que estigui a l’alçada del llibre.

Per treballar una mica pel nostre benestar, Mindfulness per a principiants del “mestre” Jon Kabat-Zinn que inclou un CD amb 5 meditacions guiades molt pràctic. L’autor és el fundador del programa de reducció de l’estrès basat en l’atenció plena utilitzat en hospitals i clíniques de tot el món.  Es tracta d’un llibre per iniciar-se en el món del mindfulness, una disciplina que està molt de moda i s’utilitza en diferents àmbits, a les empreses per a treballar la gestió de l’estrès, a l’àmbit terapèutic per tractar malalties mentals, també és útil per treballar problemes d’atenció en infants, trastorns de l’alimentació, dolor en pacients oncològics...crec que val la pena dedicar un temps a centrar-nos en el present i en tot el que passa al nostre voltant i aquest llibre pot ajudar a començar.

Bé, espero que us ajudin aquestes idees, jo espero les vostres, Feliç divendres i feliç diada!

Paradeta de Sant Jordi de la Fundació MAP 2015

6 comentaris:

  1. "La Noia del Tren" boníssim!!! Molt molt recomenable

    Jo recomano també, em sembla que en el seu dia ja ho vas comentar, "WONDER". Crec que és un llibre d'obligada lectura. Vaig fer l'exercici/experiment de llegir-lo a tres mans amb els meus fills i ens va encantar!!! Després vam comprar "Justin" i vam repetir. E.CLOTA.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Gràcies Elisabet, nosaltres també l'hem llegit en família i estic totalment d'acord, imprescindible ;)

      Elimina
  2. Jo un clàssic per la mainada, el Zoo d'en Pitus de Sebastià Sorribes, ideal per nens i preadolescents.
    A. Fajula

    ResponElimina
  3. Jo també sóc de les que va gaudir amb "La noia del tren"!!! I amb sumo amb "Wonder", fantàstic!. Jo per Sant Jordi em decanto per autors catalans (aquest any l'aposta ha estat per "La vida sense Sara Amat" de Pep Puig) i locals (aquest any he optat per un llibre del primer fotògraf oficial de Ripoll, Jesús Mauri). I pels nens... compro tots els que heu dit, començat pel Zoo d'en Pitus (quins records!!)

    ResponElimina
  4. Jo també sóc de les que va gaudir amb "La noia del tren"!!! I amb sumo amb "Wonder", fantàstic!. Jo per Sant Jordi em decanto per autors catalans (aquest any l'aposta ha estat per "La vida sense Sara Amat" de Pep Puig) i locals (aquest any he optat per un llibre del primer fotògraf oficial de Ripoll, Jesús Mauri). I pels nens... compro tots els que heu dit, començat pel Zoo d'en Pitus (quins records!!)

    ResponElimina