dijous, 25 de gener del 2018

Enquestes? SI/NO/NO HO SÉ/QUIN PAL

S’està generalitzant l’ús de les enquestes de satisfacció sobretot enfocades al client. T’agrada que et demanin opinió o et molesta? Creus que les enquestes son una eina útil i fiable o ets dels que posen les creuetes sense pensar massa? Penges sempre el telèfon quan et demanen per la qualitat del servei?

L’eficàcia d’una enquesta de satisfacció depèn del seu disseny i també de la sinceritat de la persona que contesta. Certament moltes vegades el resultat d’una enquesta és la única informació que es te per valorar la qualitat d’un article o d’un servei per això sempre he pensat que és important fer-les bé i dedicar-hi uns minuts. És d’agrair que et demanin opinió i hem de pensar que els resultats serviran sempre per millorar.

Des de prémer el botonet d’una cara més o menys somrient depenent de com t’has sentit atès...fins a contestar una mini enquesta d’instagram stories, avui en dia hi ha moltes formes per demanar l’opinió. Els formularis de Google s’han convertit en una de les eines més utilitzades ja que son molt fàcils de construir, es poden contestar des de qualsevol dispositiu i ens ofereix múltiples opcions de disseny.

A nivell laboral és fonamental detectar i mesurar la satisfacció de les persones que formen una organització. Per poder créixer i avançar cal saber què pensen i senten els professionals. Les dimensions que normalment s’analitzen en aquest tipus d’enquestes son:
  • Motivació: Quina és la percepció del professional envers les tasques de fa, si li suposen un repte, si se sent escoltat, percepció del nivell d’autonomia. Si la teva feina suposa un repte 
  • Salari físic (peles) i emocional: La compensació salarial, coherència i equitat dels sous, el sistema de promocions, conciliació laboral, beneficis socials que et facilita l’empresa...tenen un efecte directe en la felicitat de la persona 
  • Condicions de treball: No només cal avaluar les condicions físiques i tècniques del lloc de treball, mesurar l’ambient a la feina és molt important pel gran efecte que te en el benestar dels treballadors 
  • Equip de treball: Les relacions entre els equips i el nivell de cohesió dels grups, poden augmentar o reduir la satisfacció

Per poder recollir opinions sinceres cal que l’enquesta sigui anònima, hi ha persones que tenen por de dir el que pensen realment i d’aquesta forma podem tenir informació real amb la que treballar. Amb una enquesta de satisfacció laboral tothom hi guanya, encara que faci mandra hem de pensar que la nostra opinió és important i que és la única forma de poder canviar i millorar les coses.

Us he convençut per contestar l’enquesta anual de satisfacció? I les enquestes de satisfacció del cursos que feu? Feliç divendres!




1 comentari: