dijous, 22 d’octubre del 2020

 Què en penses?

A la vida en general ens acostumem a queixar molt, ens agrada deixar clar quan una cosa no ens agrada o ens molesta, en canvi quan ens agrada, funciona o quedem satisfetxs callem més...en entorns laborals, en general, passa el mateix, perquè?

Aquest fet és contradictori perquè els estudis demostren que un feedback negatiu impacta molt més que el positiu, tenim tendència a magnificar les opinions negatives i minimitzar les positives.

Com sabeu la paraula feedback vol dir "retroalimentació"seria l'intercanvi d'informació entre dues persones, si es centra en les àrees de millora de l'altra persona seria negatiu i si es fa en els punts forts és positiu i molt útil per tal de potenciar i motivar.

En empreses jeràrquiques (i en la meva opinió totalment fora d'onda) aquest feedback només es dona de dalt a baix, perdent-se moltíssima informació i provocant una desconnexió entre les persones i un mal ambient de treball on els malentesos  i els problemes de comunicació son els protagonistes. En canvi en empreses modernes, innovadores que posen les persones al centre de tot (com la nostra) s'intenta potenciar el feedback en totes direccions.

Rebre feedback et dona confiança, t'aclareix el que s'espera de tu, et motiva, i si és negatiu però en sentit constructiu i ben comunicat, també.

Aquest fluxe de comunicació entre les persones d'una empresa té molts beneficis.

  • Millora la productivitat
  • Potencia els punts forts de la persona
  • Motiva per la millora contínua
  • Capacita i empodera per la presa de decisions
  • Genera una relació de confiança i no de control
  • Fidelitza a les persones treballadores d'una empresa
Ens agrada que ens escoltin i que ens diguin (també) el que fem bé!
Feliç divendres!


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada