dijous, 22 d’abril del 2021

Parla bé !!!

Avui és Sant Jordi, per mi uns dels dies més especials de l'any, avui més que mai enyoro Barcelona i les seves Rambles plenes de flors i llibres...

El gran dia de les lletres és moment per regalar i regalar-nos un bon llibre, no sé vosaltres però jo aquest any ho tenia clar, l'escollit i el que us recomano és...Parla bé, collons! de les cracks de la Incorrecta. Com no podia ser d'una altra manera, és un llibre moooolt de lletres. El vaig comprar fa dies per si s'esgotava i em vaig prometre que no el començaria fins avui, dia de Sant Jordi però...no he pogut esperar!

Les autores son dues germanes de Banyoles, la Valentina i la Júlia Planas que vaig descobrir gràcies a Instagram i des de llavors, no puc deixar de llegir-les! Una dissenyadora gràfica i una lingüista que fan de l'actualitat, l'amor per la llengua catalana i el sentit de l'humor àcid i intel.ligent el seu projecte de vida.

La incorrecta escriu el seu primer llibre "Parla bé, collons!"una guia "incorrecta" del català que et recorda els errors més habituals que fem i com solucionar-los. Amb una gràcia i uns exemples poc habituals que et fan riure i recordar les propies "cagades" lingüístiques amb l'objectiu de millorar la forma en la que parlem i escrivim la nostra llengua.

Si com jo mateixa enyores els accents diacrítics, utilitzes a diari l'Optimot, estimes els pronoms febles i insultes en català, aquest llibre és per tu! Un petit Pompeu Fabra portàtil per no oblidar mai que cada vegada que dius "tinc que" moren 15 filòlegs".

Perquè com va dir en Màrius Serra en la seva crítica del llibre, el català és sexi i una llengua absolutament preciosa que hem de cuidar! 

I tu, quin llibre et regalaràs avui?

Feliç divendres i Feliç Sant Jordi!

PD: Si trobeu alguna falta d'ortografia, aviseu a @somlaincorrecta





Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada