dijous, 16 de març del 2017

Posa un tomàquet a la teva vida!

L’altre dia durant un curs vaig guanyar un tomàquet! Si si, era un tomàquet/rellotge de cuina ben bonic i vermell! El podeu passar a veure quan vulgueu, el tinc a sobre la meva taula ;)

M’explico, la setmana passada vaig assistir a una formació sobre eficiència i eficàcia personal força interessant impartit per l’Andreu Gatuellas. En vaig treure algunes idees per aplicar al meu dia a dia i volia compartir amb vosaltres una eina de gestió del temps anomenada la tècnica pomodoro o tècnica del tomàquet.

La tècnica Pomodoro te com a objectiu la millora de la gestió del nostre temps. Va ser desenvolupada per Francesco Cirillo a finals dels 80. Te una base científica ja que s’ha demostrat que el cervell humà només pot estar concentrat al 100% de forma sostinguda un promig de 25 minuts i necessita parar uns minuts i fer una activitat diferent abans de reprendre l’activitat principal de forma òptima. 

El mètode utilitza un rellotge de cuina en forma de tomàquet per dividir el temps que dediques a una feina en intervals de 25 minuts anomenats 'pomodoros' i separats per pauses, aquestes pauses curtes i freqüents afavoreixen l’agilitat mental i donen sensació de control sobre la tasca aconseguint reduir l’estrès i la sensació de no atrapar la feina.

L’atenció sostinguda durant aquests minuts facilita la concentració i per tant el resultat de la nostra feina és millor (som més eficaços i més eficients). La tècnica pretén evitar la multitasca que moltes vegades provoca descuits i afecta a la qualitat de la nostra feina. 

Per implementar la tècnica hem de seguir 5 passes:

  1. Decidir la tasca que volem realitzar, això ja implica planificació
  2. Posar el tomàquet a punt (pot ser un rellotge normal o cronòmetre) a 25 minuts, jo ho he provat amb l’alarma del mòbil. El fet de girar el tomàquet o posar el cronòmetre generen inconscientment un compromís amb la tasca a realitzar i dóna una ordre al nostre cervell per a que es prepari per fer-la
  3. Treballar de forma intensiva intensiva fins que soni l’alarma i anotar-ho (va bé portar un registre). Evitar les interrupcions de tota mena durant aquests minuts
  4. Descansar 5 minuts
  5. Cada quatre "pomodoros" fer un descans més llarg, uns 15 o 20 minuts

La veritat és que és difícil evitar les interrupcions però a vegades hi ha tasques que requereixen posar-hi més d'un tomàquet...no és qüestió només gestionar el temps, també hem de gestionar la nostra energia, he escrit altres vegades sobre aquest tema  si ho voleu revisar son els posts del 28/01/2016 i del 10/07/2014.

Us deixo una foto del nou habitant de la meva taula, feliç divendres!




Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada