dijous, 7 de març del 2019

Tu pots canviar el món

Avui toca un post personal i reivindicatiu, és 8 de març.

La setmana passada em truca la meva filla adolescent escandalitzada per explicar-me una cosa que li havia passat (i no és pas la primera vegada).
A les 3 de la tarda d’una dia entre setmana anava ella pel carrer cap a la biblioteca quan es creua amb un home d’uns 50 anys que li fa la miradeta de torn intimidant-la com si hi tingués algun dret i (com no) li deixa anar un comentari  fastigós que no cal reproduir. Ella farta ja d’aquestes conductes a peu de carrer es para, es gira i fa una intervenció que deixa a l’home amb un pam de nas.

Senyor, vostè em coneix? Perquè em mira així i em diu aquestes coses? doncs perquè ho sàpiga, no m’agrada, no ens agrada, què s’ha cregut? ja n’hi prou!” l’home es va quedar tan fotut que es va posar ben vermell i li va demanar disculpes. Que una noia de 16 anys et doni tota una lliçó moral no deu ser gaire agradable. Amb la vergonya que va passar potser s’ho pensarà dues vegades en un futur...

La veritat és que com a mares ens fa una mica de por que les nostres filles plantin cara, es defensin, tornin soles a casa, viatgin soles....però estem molt equivocades, en tot cas és la nostra por, no la seva, i no és just que vagin pel món amb por, ni de conya! hem d'animar-les a ser les dones que ELLES vulguin ser.

La meva filla em va fer sentir molt orgullosa la veritat, trista i amb ràbia però orgullosa. Potser si totes comencem a dir en veu alta el que no volem anirem canviant les coses perquè al final els nostres fills i filles aprenen de nosaltres, és la nostra responsabilitat.

Us deixo un anunci molt valent i trencador de Gillete (la gran marca masculina per definició) que va tenir molta repercussió i va fer ofendre a molts homes, evidentment(per sort) no es pot generalitzar però penso que és força encertat i fa reflexionar.
Feliç divendres!




1 comentari:

  1. Bon dia Marta, aquest article lliga molt bé amb el que expliques al teu post.

    https://criatures.ara.cat/familia/Cal-empoderar-filles_0_2046995287.html

    Salut
    A. Fajula

    ResponElimina